torsdag 7 augusti 2014

Sluggern (the Boxer)

Hej det här är min blogg där jag lägger upp egna översättningar till låtar jag tycker om.

Jag är arm och fatti
och min historia hör man sällan
Jag har kastat bort min renlighet
För en ficka full av löften, som aldrig infrias
Allt bluff och båg
petar russinen ur kakan
låsas som jag inte såg

När jag lämnade mitt hem och min familj
Var jag inte mer än påg
där i sällskapet av främlingar
i järnvägsstationens lugn va jag rädd som fan
då låg jag lågt, gick i gränder
där trashankarna går
sökte öknamn som bara de kan få

Tra la la ...


Fråga gubbarna vid varvet
Finns det något jobb att ta
Men platserna var fulla
Bara ett Kom igen från horan på Malmskillnadsgatan
Du jag svär, det fanns tillfällen jag var så ensam
enda trösten fann jag där

Nu rullar åren vidare, och även jag berörs
Jag är äldre än varit, och yngre än jag kommer bli, helt naturligt
Ja helt förklarligt, trotts förändring på förändring, så är allt som vanligt
Ja, förändring på förändring, ändå helt som vanligt

Tra la la ...

När jag hänger ute vinterkläderna
önskar jag mig bort
jag längtar hem
i Stockholmvinternatten så förblöder jag
jag förblöder, jag drar hem

I brynet står en slugger
med en fighter som sitt kall
och minnesmärken bär han
Av vare handske som har plockat han
Eller slagit tills han kvidit
I all ilska och all skam
"ja jag ger, ja jag ger mig"
Men en fighter ända fram


Tra la la

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar