lördag 9 augusti 2014

Älska mig ömsint (Love me tender)

Det blir lite konstig betoning på älska, jag tror tricket är att betona a:et en liten liten aning. Eller så kan man nog betona det som vanligt, men jag tror ändå att något ord någonstans kommer stryka på foten. 


Älska mig ömsint
Älska mig lätt
Låt mig aldrig gå
Du har gjort mitt liv komplett
Dig jag älskar så

Älska mig ömsint
Älska du mig
Byt mig aldrig ut
Du min älskling, jag älskar dig,
Och det till tidens slut

Älska mig ömsint
Älska min ängel
När vinden blåser hårt
Vi ska va tillsammans länge
Och aldrig skiljas åt

Älska mig ömsint
Älska du mig
Byt mig aldrig ut
Du min älskling, jag älskar dig,
Och det till tidens slut

Älska mig ömsint,
Älska mig kära,
Säg att du är min.
Genom åren så är jag nära
och är bara din

Älska mig ömsint
Älska du mig
Byt mig aldrig ut
Du min älskling, jag älskar dig,
Och det till tidens slut

*

Version första versen: 

Älska mig ömsint
Älska mig sött,
Låta mig aldrig gå
Du har målat min värld i rött
Och jag älskar så



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar