torsdag 7 augusti 2014

På hemresa (Homeward bound)

Jag sitter på en tågstation
Har en biljett för en destination
På en rundtur genom Sverige land
Mellan norrlandsfjäl och skånestrand
Min resväska och gitarr i hand
Jag en poet och ett enmansband

På hemresa
Jag önskar jag var
På hemresa
Hem , där min tanke flyr
Hem , bort från äventyr
Hem , där vår kärlek pyr
Tröstande för mig

På sätt och viss är jag ganska rik
På cigarettstumpar och kass kritik
Och varje stad är den andra lik
Samma biograf och fabrik
De främmande ansiktena är som en pik
"Det är dags nu grabben, ta dit pack och stick"

På hemresa
Jag önskar jag var
På hemresa
Hem , där min tanke flyr
Hem , bort från äventyr
Hem , där vår kärlek pyr
Tröstande för mig

Inatt ska jag sjunga min sång igen
Spela spelet, vara alla vän
Men känslan kommer åter sen
Jag inser jag är ensam än
Att allt är byggt i skröpligt tenn
Jag saknar dig nu käre vän

På hemresa
Jag önskar att jag var
På hemresa
Hem , där min tanke flyr
Hem , bort från äventyr
Hem , där vår kärlek pyr
Tröstande för mig
Tröstande för mig
Tröstande för mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar