lördag 9 augusti 2014

Gårdagen (yesterday)

Blir lite märkligt med raden "...det var då vi skulle fira årsdagen", Varför friade det inte årsdagen? Var det då det gick åt helvete? Det antyder åtminstone det, men varför är då gårdagen något att längta tillbaka till? Ja det är något som inte stämmer. Jag skulle kunna ändra det till "...det var då vi firade årsdagen" men då låter det mer som ovidkommande information. Som jag nu har lagt upp det, får den ett mer ödesbådande tema, textförfattaren blir dumpad på årsdagen av hens och partnerns förhållande. Min bästa förklaring till denna anomali är att dagen är tudelad, på förmiddagen var hen glad och munter och det var den vackraste vårdagen, och på eftermiddagen när det skulle fira så gick något abrupt fel. Men ja, ni får tolka det som ni vill. :)  

*Edit: Har nu ändrat till : "Innan gårdagen" istället för "till gårdagen".  


Gårdagen, jag mins den vackraste vårdagen
Den dagen blir nog svårslagen
Och ja, jag minns gårdagen

Med en klang, alla min livsglädje ur mig rann
Alla våra stora drömmar helt försvann
Efter gårdagen, är jag en enkel man

Men nu så är den förbi
är inte vi, jag är borttagen
Underbart är kort
går helt bort, och blir till gårdagen

Gårdagen det var då vi skulle fira årsdagen
Nu är jag ensam, ledsen, nedslagen
Min längtan går innan gårdagen

Men nu så är den förbi
är inte vi, jag är blåslagen
Underbart är kort
går helt bort, och blir till gårdagen

Gårdagen, jag minst det var den vackraste vårdagen
Den dagen blir nog svårslagen
Och ja, jag minns, jag minns gårdagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar