fredag 5 december 2014

Slipp Sladdrar iväg (slip sliding away)

Inte för att jag tror att någon skulle vilja sjunga den här på svenska men här har vi den i alla fall.

Slipp Sladdrar iväg

Slip sladdrar iväg
Slip sladdrar iväg
Ju närmare du´r målet
Ju mera sladdrar slippret iväg

Jag vet en grabb
Vi gick på samma skola
Han bar sin kärlek till sin käresta
likt en törnekrona
Han sade Dolores
Jag är i skräck
Min kärlek till dig är så stor att
Jag är rädd att försvinna väck

Slip sladdrar iväg
Slip sladdrar iväg
Ju närmare du är målet
Ju mera slipprar sladdret iväg

Jag vet en kvinna
som blev en fru
Det är precis så hon låter
sig beskrivas nu
Hon sa en bra dag
Är en dag utan regn
Hon sa en dålig, är när du ligger i din säng
Och saknar det du aldrig haft

Slip sladdrar iväg
Slip sladdrar iväg
Ju närmare du är målet
Ju mera sladdrar slipret iväg

Och jag vet att en pappa
Som hade en son
Han längtade efter att berätta vad ha gjort
och vad han fått allt ifrån
Han kom en lång väg
Till sin lilla vän
Han kysste pojken i sin säng
Sen vände sig och gick sen  igen

Slip sladdrar iväg
Slip sladdrar iväg
Ju närmare du är målet
Ju mera sladdrar slipret iväg

Gud vet nog bäst
vad Gud har för plan
Informationen är otillgänglig
För hans många barn
Vi jobbar vårt jobb
Samlar vår deg
Tro vi glider  ner för gatan
När vi bara slip sladdrar iväg


Slip sladdrigt iväg
Slip sladdrigt iväg
Ju närmare du är målet
Ju mera, sladdrar slipret iväg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar