lördag 15 oktober 2016

Det är inte jag babe (It Aint me babe)

Gå iväg från mitt fönster
Gå hur snabbt du än vill
Jag är inte den du behöver
Jag är inte den du vill
Du säger att du söker nån
Som är trygg och gör dig hel
Nån som skyddar och försvarar dig
Oavsett om du har rätt eller fel
Nån som alltid hör och alltid ser
Men det är inte jag, babe
Nej, nej, nej, det är inte jag, babe
Det är inte jag du söker, babe
Gå ner från kanten,
Gå ner till fasta mark
Jag är inte den du vill ha, babe
Jag kan inte alltid vara stark
Du säger att du söker någon
Som har råd att dela din smärta
Nån som sluter ögonen för dig
Nån som sluter sitt hjärta
Någon som kan att dö för dig och mer
Men det är inte jag, babe
Nej, nej, nej, det är inte jag babe
Det är inte jag du söker, babe
Smält tillbaka in i natten
Allt inuti är gjort av sten
Det finns inget här som rörs sig
Och i varje fall är jag inte klen
Du säger att du söker nån
Som alltid hör ditt kall
Som samlar blommor för dig
Och som tar dig i ditt fall
En älskare i ditt liv och inget mer
Men det är inte jag, babe
Nej, nej, nej, det är inte jag, babe
Det är inte jag du söker, babe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar