tisdag 3 november 2015

Du kan kalla mig Sven (You can call me Al)

Varför börjar det mer och mer kännas som att jag översätter låtar till något dansband?...

Du kan kalla mig Sven


En man går ner för gatan
Han säger varför är jag mjuk i mitten nu
Varför är jag mjuk i mitten
Resten av mitt liv är så hårt
Jag behöver en foto tillfälle
Jag vill ha ett skott av förlösning
Vill inte hamna i en tecknad
I en tecknad gravplats
dödgrävare dödgrävare
Hundar i månskenet
Långt borta min låsta dörr
Mr ölmage ölmage
Få dessa byrackor bort från mig
Jag finner inte det här så roande nåmer


Om du blir min bodygard
Jag kan va din bästa vän
Jag kan kalla dig Bettan
Och Bettan när du kallar mig
Du kan kalla mig Sven


En man går ner för gatan
Han säger varför får jag ingen uppmärksamhet
Har ett litet spann av uppmärksamhet
Och varför är mina nätter är så långa
Var är min fru och familj
Och om jag skulle dö här
Vem är min förebild
Nu när min förebild är
borta borta
Han dukar ner för gränden
Med någon rultig-pulti liten råttnäst brud
Hela tidn tidn
Det fanns orsaker och olyckor
Det fanns tips och anklagelser


Om du blir min bodygard
Jag kan va din bästa vän
Jag kan kalla dig Bettan
Och Bettan när du kallar mig
Du kan kalla mig Sven
Kalla mig Sven


En man går ner för gatan
Det är en gata i en konstig värld
Kanske är det tredje världen
Kanske är det hans första gång
Han talar inte språket
Han har ingen valuta
Han är en utländsk man
Han är omgiven av ljudet
Ljudet
Nötkreatur på marknaden
Scatterlings och barnhemmen
Han ser sig omkring, kring
Han ser änglar i arkitekturen
Spinner i oändligheten
Han säger Amen! och Hallelujah!


Om du blir min bodygard
Jag kan va din bästa vän
Jag kan kalla dig Bettan
Och Bettan om du kallar mig
Du kan kalla mig Sven
Kalla mig Sven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar