lördag 10 januari 2015

Kustlinje (Shorline)

Ända sedan jag var åtta e nie
Jag har stått vid en kustlinje
hela livet har jag väntat
på nått att hämta
du tappar hungern och du tappar tro
du blir förvirrad och du tynar bort

åh denna stad
dödar dig som barn
åh denna stad
dödar dig som barn

Jag är inte den som jag brukat va
denna stad min ungdom tar
alla ögon blir håliga
av sorgen nöta såriga

du dör ung
du dör som ung
du dör som ung

vi är skuggor
Åh vi är skuggor
vi är skuggorna i gränden

nu står du på kanten
på kontorsbyggnaden
de har så mycket att göra
ingen tid att höra

du dör ung
du dör som ung
du dör som ung

vi är skuggor
Åh vi är skuggor
bara skuggorna i gränden

Jag har inget
inget att vänta
inget att vänta

Var är livet
i staden
Var livet i staden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar