tisdag 9 juni 2015

Hjärtan och ben (Harts and bones)

En och en halv vandrande jude
Fria att vandra varhelst benen bjuder
Reser tillsammans
I Sangre de Cristo
Kristiblod bergen
i New Mexico
På sin sista akt av resan
de börjat för länge sen
kurvan i kärleksaffär
Regnbågar i öknenatmosfär
Bergspass höga sliprar ner till sten

Hjärtan och ben
Hjärtan och ben
Hjärtan och ben

Tänker tillbaks på dagarna förr
Ser tillbaks genom sprickor i dörrn
Två personer va gifta
Akten var vrickad
Bruden var smittsam
Hon brann som en brud
Dessa ting kan ha haft viss effekt
På mannen med kvinnan bredvid
Ljudet av kärleks sorl
Hans händer rullar ner hennes hår
Kärlek blixtrar stönar i ett sken

Hjärtan och ben
Hjärtan och ben
Hjärtan och ben

Och whoa whoa whoa
Hon sa varför?
Varför kör vi inte natten lång
Och vi vaknar upp i Mexiko
Åh jag
Jag vet inte ingenting, ingenting
Om Mexiko
Och säg mig varför
Varför älskar du mig inte
För vem jag är
Var jag är
Sa han:
"För det är inte så världen är baby
Så här älskar jag dig, baby
Så här älskar jag dig, baby

En och en halv vandrande jude
Återvände till sin ursprungliga kust
Återknyter gamla band
klivandes ut ibland
Och spekulerar vem som blivit sårad mest
ljusare tid kommer visa om lyckan blir
dem till dels
kurvan i kärleksaffär
Väntar på bli hel
Du tar två kroppar och du vrider dem till en
Deras hjärtan och ben
inte samma igen

Hjärtan och ben
Hjärtan och ben
Hjärtan och ben
Hjärtan och ben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar